Reklamasjon og bytte av vare.
Reklamasjon
Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom Troll sin nettbutikk, eller du har fått tilsendt feil vare, må kjøper innen rimelig tid gi selgeren beskjed om dette. Produktet sendes kostnadsfritt tilbake, og nytt plagg vil bli sendt. Kunden må ta kontakt med Troll for å få tilsendt ferdig frankert returseddel.

Bytting av varer kjøpt i nettbutikk

Dersom du ønsker å bytte en mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller til et annet produkt, fyller du ut returskjemae som du finner vedlagt i forsendelsen. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare tilbake.
Returen bør skje i registrert postpakke, da bortkommen post i brevsending sjelden kommer til rette, og produktet er kundens ansvar frem til det er registrert mottatt hos Troll Hundefôr AS. Vi sender så den nye varen portofritt tilbake.
Dersom du ber om kvittering hos Posten når du sender varen, kan du følge pakken gjennom sporingsnummeret.

NB!! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller "mottaker betaler frakt" uten at dette på forhånd er avtalt med oss vil ikke bli hentet.

Det er viktig at alle bytter avklares med oss på mail eller telefon, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Ved bytte kan ikke varen være brukt eller skadet, samt at eventuelle merkelapper som "hang-tags" ikke må være fjernet fra produktet.

Returskjema kan lastes ned her hvis det ikke fulgte med sendingen eller er tapt etter mottak.
Angrerett på mottatte varer
Angrerettloven gjelder ved alle kjøp som forbruker foretar i Trolls nettbutikk. Ved alle forsendelser til privatpersoner følger det med et angrerettskjema sammen med varene. I henhold til angrerettsloven er angreretten da på 14 dager. Dersom det ikke foreligger et slikt skjema sammen med varene, er angreretten utvidet til 3 måneder. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt. Legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven:
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e).
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes bruk, uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a).
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).
Ved bruk av angrerett kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og eventuelle merkelapper som hang-tags må fortsatt være på produktet. En god huskeregel er at varen skal være i en slik stand at den skal kunne selges på nytt til ny kunde til fullpris.

Ved kreditkortkjøp eller postoppkravskjøp vil du få pengene refundert til din konto for produkter som er sendt i retur. Har du mottatt faktura trekker du fra beløpet for varen(e) på den mottatte fakturaen, du vil ikke få tilsendt ny faktura. Returneres det en hel ordre som er betalt med Visa/MasterCard vil kjøpet bli annulert i sin helhet. Pengene vil da enten bli returnert som en egen returpost, eller det opprinnelige trekket vil annuleres.

NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller "mottaker betaler frakt" vil ikke bli hentet. Returen bør skje i registrert postpakke, da bortkommen post i brevsending sjelden kommer til rette og produktet er kundens ansvar frem til det er registrert mottatt hos Troll Hundefôr AS. Angreskjema skal alltid fylles ut.


Fulgte det ikke angrerettsskjema med forsendelsen, eller denne er mistet kan nytt skjema lastes ned her.