Kjøpsbetingelser og informasjon
Her finner du den informasjonen du trenger for å handle på våre nettsider og vite hvordan alt fungerer med hensyn til bestilling, betaling, registrering, levering, garanti og angrerett.

PRISER
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva. (Mva fri levering til Svalbard mulig på forespørsel)
Porto innen Norge er på de fleste produkter inkludert i prisen på alle ordrer over kr. 400,- (tillegg for pakkesending til Svalbard i henhold til postens gebyrer).
Ordrer med produktverdi under kr. 400 vil få et fast portotillegg på kr. 49,-

Produkter hvor frakt ikke er inkludert er tydelig merket med dette i den detaljerte produktbeskrivelsen. Les mer om dette under avsnittet om frakt.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten varsel. I hovedsak vil dette gjelde tilbudsvarer. Varer som ikke kan leveres til bestilt pris vil ikke sendes ut til kunde uten at ny pris er avtalt.

LEVERING
Etter at vi har mottatt din bestilling vil vi pakke og sende varen(e) i løpet av 1–3 arbeidsdager. Om noen av varene ikke skulle være på lager, vil vi gi beskjed om dette. Normal forsendelsestid er 3–7 arbeidsdager til adresser i Norge. Leveranser utenfor Norge må avtales spesifikt.
NB! I forbindelse med Jul og Påske vil både antall dager før varen sendes, og transporttid kunne bli betydelig lengre enn estimert ovenfor.

BETALING – I nettbutikken benytter vi oss av KLARNA Checkout som tilbyr et godt utvalg av betalingsløsninger. I tillegg til KLARNA har vi også mulighet for å benytte postoppkrav som betalingsmåte.

KLARNA BETALING – Visa/MasterCard
Ved kortbetaling reserveres beløpet til oss, men trekkes ikke før varene sendes fra oss. Dette gjør at kunden slipper å betale for varer som evt. ikke er blitt sendt. Vår betalingsløsning er testet og godkjent av KLARNA og er dermed en sikker betalingsløsning som KLARNA garanterer for. Det tilkommer ikke noe ekstra gebyr for denne typen betaling/forsendelse. (Denne betalingsmåten er mulig for alle kunder).

KLARNA FAKTURA
Gjennom KLARNA har du som kunde mulighet til å handle på vår nettbutikk mot faktura pr. 14 dager. Å handle med KLARNA forutsetter at man blir godkjent på en kreditvurdering som gjennomføres av KLARNA. Ved spørsmål omkring KLARNA må du som kunde selv ta kontakt med KLARNA.NO.

KLARNA DELBETALING
KLARNA tilbyr i tillegg til kjøp mot faktura muligheten for å benytte KLARNA DELBETALING. Da kan du som kunde fordele betalingen over et fast antall måneder. Les mere om KLARNA DELBETALING på KLARNAS egne sider på www.klarna.no
TROLL kjøper kun betalingsløsninger fra Klarna og alle spørsmål vedrørende informasjon om kjøp, eller kommunikasjon om historiske kjøp må rettes til KLARNA.

BETALING – Postoppkrav
Betaling med postoppkrav gjøres ved å krysse av for «Postoppkrav» under «Betalingsmåte». Postens gjeldende oppkravsgebyr blir da automatisk lagt til i prisen. (Denne betalingsmåten er kun mulig for kunder i Norge).

BETALING – Forhandler
Forhandler kan kun velges av de som i tillegg til kundenummeret i nettbutiken også innehar et 5 siffers kundenummer samt en avtale om å forhandle TROLL. 

ORDRENS GYLDIGHET
En ordre er gyldig når ordrebekrefelse er mottatt. Ordrebekreftelse sendes automatisk til den oppgitte mailadressen når bestillingen fullføres.          
Ordrebekreftelse betraktes som levert selv om den ikke er mottatt pr. e-post, hvis dette skyldes feil med registrert e-postadresse eller «spam-filter» som hindrer mottak.
Ved innlegging av en ordre er det implisitt gitt at kunden godtar å følge våre kjøpsbetingelser. En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller vi skriftlig eller pr. e-post kansellerer ordren.

FRAKT
Vi sender alltid våre varer med Postnord eller Bring så langt dette er mulig.
For noen produkter er imidlertid sending med post/postnord umulig på grunn av vekt eller størrelse. Frakt på disse produktene må avtales i hvert enkelt tilfelle og fraktkostnad kommer i tillegg til prisen oppgitt i nettbutikken.
Informasjon om at frakt kommer i tillegg er tydelig merket under det enkelte produktets detaljerte produktbeskrivelse.
Ved sammenfallende bestilling av fôr og utstyr kan utstyret pakkes og sendes sammen med fôret hvis det informeres om dette.

ANGRERETT OG REKLAMASJON
Private som kjøper en vare på internett har 14 dagers angrefrist i henhold til norsk lov. I alle forsendelser fra oss til privatpersoner vil det følge med et angrerettskjema. Angrerettsskjema kan også fås tilsendt på mail.

Varen skal da returneres i ubrukt tilstand. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny. Ved retur av varer etter 14 dager, og av brukt vare som ikke kan selges som ny vil en ”restverdi på det returnerte produktet bli fastsatt, og refusjon bli beregnet ut i fra dette.
All transportkostnadene tilfaller kunden ved retur (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller «mottaker betaler frakt» vil ikke bli hentet. Returen bør skje i registrert postpakke, da bortkommen post i brevsending sjelden kommer til rette og produktet er kundens ansvar frem til det er registrert mottatt hos Troll Hundefôr AS.
Angrerettsskjema skal alltid fylles ut. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.

UAVHENTEDE LEVERANSER
Uavhentede varer som kommer i retur til oss vil bli oppbevart hos oss i påvente av at kunden tar kontakt. Deretter vil vi avtale med kunden hva vi skal gjøre for at han/hun skal få varen sin. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet.
Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.
Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr. 250,- på en egen faktura. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.
Ekstra kostnader forårsaket av feil gjort hos TROLL, posten eller annen befrakter belastes ikke kunden.

GARANTI
Garanti på produktene gis i henhold til kjøpsloven

Velkommen til  Troll DogShop