Vilkår og betingelser for TROLL HUNDEFOR AS (org. nr 979 662 238)

Prisene i nettbutikken er å forstå som salgspris inklusive 25% mva.

På alle bestillinger over kr. 400,- er frakt inkludert i prisen på produktet, med unntak av noen få produkter hvor frakt kommer i tillegg på grunn av produktets vekt eller størrelse. For de varene hvor frakt kommer i tillegg vil dette stå tydelig spesifisert i produktinformasjonen.

På alle bestillinger hvor den totale vareverdien er under kr. 400,- vil det tilkomme et fast fraktgebyr på 49,-
Ettersom fraktgebyret ikke regnes som en del av selve ordrebeløpet vil man kunne oppleve ordrer med fraktgebyr, som totalt sett inklusive fraktgebyret er over fraktfri grensen på kr. 400,-

På alle ordrer vil det tilkomme et administrasjonsgebyr på kr. 19,-

Betalingsvilkår

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva. (Mva fri levering til Svalbard mulig på forespørsel).
Porto innen Norge er på de fleste produkter inkludert i prisen (tillegg for pakkesending til Svalbard i henhold til postens gebyrer).

Produkter hvor frakt ikke er inkludert er tydelig merket med dette i den detaljerte produktbeskrivelsen. Les mer om dette under avsnittet om frakt. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene når vi ønsker. I hovedsak vil dette gjelde tilbudsvarer. Varer som ikke kan leveres til bestilt pris vil ikke sendes ut til kunde uten at ny pris er avtalt.

BETALING – Visa/MasterCard
Ved kortbetaling reserveres beløpet på kundens konto, men trekkes ikke før varene sendes fra oss. Dette gjør at kunden slipper å betale for varer som evt. ikke er blitt sendt.
Vår betalingsløsning er testet og godkjent av Nets (BBS) og er dermed en sikker betalingsløsning som Nets garanterer for. Det tilkommer ikke noe ekstra gebyr i nettbutikken for denne typen betaling/forsendelse.
(Denne betalingsmåten er mulig for alle kunder)

BETALING – Postoppkrav
Betaling med postoppkrav gjøres ved å krysse av for «Postoppkrav» under «Betalingsmåte». Postens gjeldende oppkravsgebyr blir da automatisk lagt til i prisen. (Denne betalingsmåten er mulig for alle kunder, men kun i Norge).

BETALING – Kunde med Fakturaavtale
Betaling mot faktura kan kun velges av de som i tillegg til kundenummeret i nettbutiken også innehar et 5 siffret kundenummer samt en avtale om fakturering av fôr og utstyr. Avtale om fakturering for nye kunder må være avtalt før mottak/utsendelse av ordre og gis normalt ikke til privatpersoner. Ordrer som feilaktig er bestilt med dette alternativet uten at en slik avtale forekommer vil automatisk bli slettet med mail til kunden om at dette skjer.

Levering og frakt

LEVERING
Etter at vi har mottatt din bestilling vil vi pakke og sende vare(e) i løpet av 1–3 arbeidsdager. Om noen av varene ikke skulle være på lager, vil vi gi beskjed om dette. Normal forsendelsestid er 2–7 arbeidsdager til adresser i Norge. Leveranser utenfor Norge må avtales spesifikt.
I forbindelse med Jul/Nyttår og Påske vil både pakking, utsending og transporttid være lengre enn de nevnt ovenfor.

FRAKT
Vi sender alltid våre varer med Postnord eller Posten så langt dette er mulig. Disse må da hentes på nærmeste utleveringssted hvis ikke annet er avtalt.
For noen produkter er imidlertid sending med Posten/Postnord umulig på grunn av vekt eller størrelse. Frakt på disse produktene må avtales i hvert enkelt tilfelle og fraktkostnad kommer i tillegg til prisen oppgitt i nettbutikken.
Informasjon om at frakt kommer i tillegg er tydelig merket under det enkelte produktets detaljerte produktbeskrivelse.
Ved sammenfallende bestilling av fôr og utstyr kan utstyret pakkes og sendes sammen med fôret hvis det informeres om dette.

Retur og bytte

ANGRERETT OG REKLAMASJON
Private som kjøper en vare på internett har normalt 14 dagers angrefrist i henhold til norsk lov. I alle forsendelser fra oss til privatpersoner vil det følge med et angrerettskjema. Angreretts skjema kan også fås tilsendt ved å sende oss en mail her.
Varen skal da returneres i ubrukt tilstand. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny.

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

Angrerett av varer etter 14 dager, eller av brukt vare, er også mulig, men hvis produktet ikke kan selges som ny til fullpris vil det av TROLL bli fastsatt en «restverdi» på produktet i henhold til antatt mulig salgsverdi og det er da dette som vil utgjøre refusjonsbeløpet.

Transportkostnadene tilfaller kunden ved all retur ved bruk av angrerett (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller «mottaker betaler frakt» vil ikke bli hentet. Returen bør skje i registrert postpakke, da bortkommen post i brevsending sjelden kommer til rette og produktet er kundens ansvar frem til det er registrert mottatt hos Troll Hundefôr AS. Angreskjema skal alltid fylles ut. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.

UAVHENTEDE LEVERANSER
Uavhentede varer som kommer i retur til oss vil bli oppbevart hos oss i påvente av at kunden tar kontakt. Deretter vil vi avtale med kunden hva vi skal gjøre for at han/hun skal få varen sin. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet.

Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr. 250,- på en egen faktura. Dette for å dekke våre kostnader og arbeid i forbindelse med den uavhentede pakken.
Ekstra kostnader forårsaket av feil gjort hos TROLL, posten eller annen befrakter belastes ikke kunden.